Leonberg
Leonberg-logo-ikon_orange
Leonberg_reklamebyra
Leonberg_reklamebyra

Samtykke for bruk av cookies

Vi benytter cookies til å samle og behandle opplysninger av din bruk av nettstedet for å forbedre brukeropplevelse, og for å vise deg relevant markedsføring på andre nettsteder, som Google, Bing, Facebook, LinkedIn og Youtube.
 
Godta
Avslå
Innstillinger
5strategier_stor

Fem viktige

strategier for
å skape vekst

 

Fem viktige

strategier for
å skape vekst

Markedsførere verden over innser nå at de må tenke nytt om hva som faktisk bidrar til å skape vekst for en merkevare. Ny innsikt om kunders adferd avliver etablerte myter og baner vei for bevisbasert markedsføring fremfor gamle utdaterte teorier og hypoteser.

 

Easy to mind. Easy to find

Vi hjelper deg med å skape vekst ved å øke din mentale og fysiske tilgjengelighet i markedet.

Merkevarer med høy mental og fysisk tilgjengelighet blir husket, gjenkjent, funnet og valgt av flest potensielle kunder i ulike kjøpssituasjoner.

Som en følge av dette har de også en høyere andel lojale kunder fordi adferd endrer holdninger - ikke motsatt.

Dette er slått fast i «The Double Jeopardy Law of Marketing» av Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science.

For å skape vekst lager vi markedsføring som

  1. skiller seg ut med en unik personlighet
  2. kommuniserer kreativt og situasjonsbasert
  3. brøler så alle hører deg
  4. gjør deg lett å finne, og som
  5. skaper gode kundereiser

 

GUIDE:
Slik skapes vekst.

Les om myter og sannheter om effektiv markedsføring.

 

Slik lager du en vekstplan

Markedsplan

Branding

Branding med en sterk og unik personlighet setter spor – og skaper vekst

brandingMerkevarer med en sterk og unik personlighet setter lettere spor i minnet til målgruppen, og blir oftere husket, gjenkjent og funnet i en kjøpssituasjon.

«Somewhere, there is a sad graveyard filled with logos, characters, pack designs and taglines discarded as a result of misguided decisions. For marketing to be taken seriously as a disiplin, we need regorous evidence to underpine decisions around one of the most visible areas of brand management».

 

Sitat fra boken «Building Distinctive Brand Asset» av forsker Jenni Romaniuk ved Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science.

Merkevarekoder er farger, fonter, logo, forpakning, slogan, visuell stil, melodi, kjendis, karakter/maskot, mønster m.m. som knyttes til merkevarenavnet. Det er viktig at du alltid bruker dine unike merkevarekoder i alt du kommuniserer.

TIPS:
Print ut alt ditt markedsmateriell og heng det opp på veggen. Da ser du umiddelbart om du har rendyrket dine unike koder på riktig måte.

  • Finn dine unike merkevarekoder
  • Bruk disse i alt du kommuniserer
  • Utvikle nye koder du kan investere i og bli kjent for

Bestill branding som skaper vekst

Tjenester

«Somewhere, there is a sad graveyard filled with logos, characters, pack designs and taglines discarded as a result of misguided decisions. For marketing to be taken seriously as a disiplin, we need regorous evidence to underpine decisions around one of the most visible areas of brand management».

 

Sitat fra boken «Building Distinctive Brand Asset» av forsker Jenni Romaniuk ved Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science.

Kommunikasjon

Kreativ og emosjonell reklame blir sett og husket av flere

reklame hjerte

Kreativ emosjonell reklame skaper oppmerksomhet og setter dypere spor i minnet enn rasjonell reklame. 

«Kreativ emosjonell reklame øker troen på positive rasjonell reklame om merkevaren, enten de presenteres med eller uten bevis»

Daniel Kahneman

 

Høy salience betyr at din merkevare huskes i mange ulike kjøpssituasjoner, og fremkalles gjennom kreativ situasjonsbasert reklame (Category Entry Points). 

Jenny Romanuic

For å skape vekst må derfor hele markedet påvirkes langsiktig av kreativ reklame kombinert med kortsiktig rasjonell salgsaktivering – for å påvirke de som er i en kjøpssituasjon, og de som kommer i en fremtidig kjøpssituasjon.

  • Bruk kreativ reklame som skaper oppmerksomhet og gjør at du lettere blir sett og husket av flere.
     
  • Kommunisér situasjonsbaserte årsaker, triggere og anledninger som kunden kobler til din merkevare i ulike kjøpssituasjoner (hvorfor, når, hvor, med hvem og sammen med hva ønsker kunden å kjøpe av din kategori – Category Entry Points). Mange slike koblinger gir høy salience, og øker sjansen for å bli husket i en kjøpssituasjon.

Bestill reklame som skaper vekst

Tjenester

«Kreativ emosjonell reklame øker troen på positive rasjonell reklame om merkevaren, enten de presenteres med eller uten bevis»

Daniel Kahneman

 

Høy salience betyr at din merkevare huskes i mange ulike kjøpssituasjoner, og fremkalles gjennom kreativ situasjonsbasert reklame (Category Entry Points). 

Jenny Romanuic

Rekkevidde

Bredest mulig distribusjon setter flere spor – og skaper vekst

rekkevidde2Bredest mulig distribusjon med lav frekvens er mer effektivt en smal målretting med høy frekvens. 

«The most effective and efficient campaigns talk to the whole catergory (existing and potensial customers). Broad reach (the Widest sensible view of the prospect pool) is better than tight targeting».

 

Ett av funnene i forskningsrapporten «The Long And The Short Of It» av Les Binett og Peter Field.

Regnetstykket er enkelt: Hvis ditt marked består av 100.000 potensielle kjøpere og du kun kommuniserer til 10% av dem, vil du gå glipp av 90% av markedet.

  • I følge The B2B Institute (LinkedIn) er 95% av markedet til enhver tid IKKE i en kjøpssituasjon, og MÅ påvirkes langsiktig av branding og kreativ reklame for at din merkevare skal bli husket i en fremtidig kjøpssituasjon.
     
  • Rasjonell reklame brukes for å påvirke markedet som ER i en kjøpssituasjon (5%).

Bestill en mediamiks som skaper vekst

Tjenester

«The most effective and efficient campaigns talk to the whole catergory (existing and potensial customers). Broad reach (the Widest sensible view of the prospect pool) is better than tight targeting».

 

Ett av funnene i forskningsrapporten «The Long And The Short Of It» av Les Binett og Peter Field.

Tilgjengelighet

Lett å finne. Lett å kjøpe

4 innsikt

Store merkevarer er synlige og tilgjengelige nær sagt over alt der mennesker ferdes – fysisk og digitalt, og setter tydelige spor etter seg over alt.

Physical availability refers to how easy it is for category buyers to find and buy your brand, and this availability is a product of Presence, Prominence and Relevance. Presence refers to being in present for category buyers in a broad range of buying situations.

 

How Brands Grow Part 2 (2016)

  • Sørg for at du blir funnet der kundene ferdes – i butikken eller på nett. Søkemotoroptimalisering og annonsering på Google for relevante ord og kategorier er viktige virkemidler for å hjelpe kunden med å finne dine produkter.
     
  • I butikk og på nett er det viktig at produktets forpakning bærer merkevarens unike koder for lettere å bli sett og gjenkjent i en kjøpssituasjon.

Bestill tilgjengelighet som skaper vekst

Tjenester

Physical availability refers to how easy it is for category buyers to find and buy your brand, and this availability is a product of Presence, Prominence and Relevance. Presence refers to being in present for category buyers in a broad range of buying situations.

 

How Brands Grow Part 2 (2016)

Kundereisen

Gode kundereiser kan sette dype spor – og skape vekst

kundereiser

Kundereisen er en del av ditt produkt, og kan sette dype spor i minnet til kunden – på godt og vondt. En god kundeopplevelse kan bidra til at du lettere blir husket og vurdert neste gang kunden kommer i en kjøpssituasjon.

NB! Det finnes riktignok ingen empiriske holdepunkter for at høy kundetilfredshet har en sammenheng med vekst. Store merkevarer har ofte lavere kundetilfredshet enn mindre merkevarer. Det viktigste for å skape vekst er derfor å rekruttere flere kunder ved å bli husket, gjenkjent og funnet av flest mulig når de kommer i en kjøpssituasjon.

  • Definér alle viktige treffpunkter i din kundereise
  • Design brukervennlige løsninger som gjør det enkelt, trygt og raskt å handle.
  • Bruk et språk som er enkelt å forstå 
  • Tilby relevante produkter og tjenester som dekker kundens behov

Bestill en kundereise som skaper vekst

Tjenester

NB! Det finnes riktignok ingen empiriske holdepunkter for at høy kundetilfredshet har en sammenheng med vekst. Store merkevarer har ofte lavere kundetilfredshet enn mindre merkevarer. Det viktigste for å skape vekst er derfor å rekruttere flere kunder ved å bli husket, gjenkjent og funnet av flest mulig når de kommer i en kjøpssituasjon.

Våre tjenester

Markedsplan

Finn veien til mål med en god markedsplan basert på innsikt, smarte strategiske mål og riktig taktikk.

Branding

Bygg ditt brand med en unik personlighet og egenart, så blir du husket og vurdert i en kjøpssituasjon.

Reklame

Kombinér kreativ emosjonell reklame og rasjonell salgsaktivering for maksimal effekt.

Design

Skap gode kundeopplevelser med et brukervennlig og intuitivt design.

Nettsider og teknologi

Øk din konkurransekraft med smart teknologi og sømløse kundereiser.

SEO

Kom deg helt til topps på organiske søk etter dine produkter og tjenester.

La oss hjelpe deg med markedsføring som setter dype spor så du blir husket og vurdert i en kjøpssituasjon.

Ta kontakt med oss i Leonberg for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg å nå dine mål.