Leonberg
Leonberg-logo-ikon_orange
Leonberg_reklamebyra
Leonberg_reklamebyra

Samtykke for bruk av cookies

Vi benytter cookies til å samle og behandle opplysninger av din bruk av nettstedet for å forbedre brukeropplevelse, og for å vise deg relevant markedsføring på andre nettsteder, som Google, Bing, Facebook, LinkedIn og Youtube.
 
Godta
Avslå
Innstillinger

BrandBlogg

Verden er full av ufokusert og bortkastet reklame

F**k reklame. Zoom ut og ta først noen strategiske valg før du legger planer for din merkevarebygging, kommunikasjon og distribusjon. I denne bloggen deler vi vår kunnskap og erfaringer om å skape kort- og langsiktig vekst gjennom merkevarebygging, kommunikasjon og distribusjon.

AdobeStock_462933809

Prøv å frist en mett sovende løve med en blodig biff. Det er nytteløst.

Publisert 15.09.2023

Det samme gjelder 95% av markedet som til en hver tid ikke er i en kjøpssituasjon for ditt produkt. 95:5 loven om markedsføring snur alt på hodet og forteller deg hva du bør gjøre for å skape langsiktig vekst blant mette sovende kunder.

Prøv å frist en mett sovende løve med en blodig biff. Det er nytteløst.
Elefant

Hvordan skille seg ut i en jungel av merkevarer?

Publisert 12.09.2023

En sentral del av din markedsstrategi bør handler om utvikling, investering og bruk av unike merkevarekoder – for å bli sett, gjenkjent og husket av flere mennesker når de kommer i en kjøpssituasjon.

Hvordan skille seg ut i en jungel av merkevarer?
Leonberg_seddel_fire

Brenner du penger?

Publisert 03.09.2023

Vi i Leonberg Reklamebyrå mener det «brennes» altfor mye penger i form av for forsiktig grunnprising, store rabatter, unødvendige kampanjer, store nedsalg og paniske prisreduksjoner. Effekten av denne type «feilprising» vil føre til at selv om omsetningsutviklingen ser sterk og god ut, så triller ikke pengene helt ned på resultatlinjen (Ebitda).

Brenner du penger?
P%C3%B8lse

Hva er merkevarens viktigste jobb, og hvorfor velger de fleste produktet til høyre?

Publisert 28.08.2023

Alle merkevarer er forskjellige i form av sitt navn og sin unike profil og identitet. Utover det er konkurrerende merkevarer svært like med tanke på funksjonalitet og egenskaper, og har som fellesnevner at de stort sett dekker samme behov for å få utført en jobb.

Hva er merkevarens viktigste jobb, og hvorfor velger de fleste produktet til høyre?
Salience-ny

Hvorfor er Salience viktigere enn Kjennskap?

Publisert 10.09.2023

Den mest effektive måten å skape vekst på er ved å øke merkevarens mentale og fysiske tilgjengelighet i et marked. Merkevarer med høyest mental (salience) og fysisk tilgjengelighet blir husket, gjenkjent, funnet og valgt av flest potensielle kunder i ulike kjøpssituasjoner.

Hvorfor er Salience viktigere enn Kjennskap?
merkevare_varemerke3

Hva er forskjellen på en merkevare og et varemerke?

Publisert 28.02.2023

Det er fort gjort å blande sammen de to betegnelsene når man omtaler et produkt eller en virksomhet. Sannheten er at de beskriver to vidt forskjellige egenskaper.

Hva er forskjellen på en merkevare og et varemerke?
Skjeveta%CC%8Arnipiza

Hva kan merkevarer lære av det skjeve tårnet i Pisa?

Publisert 28.02.2023

Det skjeve tårnet i Pisa står fortsatt oppreister fordi det er designet basert på vitenskap om gravitasjon - ikke basert på lykke og fromme. Men hva kan merkevarer lære av dette. Les mer om vitenskap og etablerte lover om markedsføring som faktisk bidrar til å skape vekst.

Hva kan merkevarer lære av det skjeve tårnet i Pisa?

Våre tjenester

Markedsplan

Finn veien til mål med en god markedsplan basert på innsikt, smarte strategiske mål og riktig taktikk.

Branding

Bygg ditt brand med en unik personlighet og egenart, så blir du husket og vurdert i en kjøpssituasjon.

Reklame

Kombinér kreativ emosjonell reklame og rasjonell salgsaktivering for maksimal effekt.

Design

Skap gode kundeopplevelser med et brukervennlig og intuitivt design.

Nettsider og teknologi

Øk din konkurransekraft med smart teknologi og sømløse kundereiser.

SEO

Kom deg helt til topps på organiske søk etter dine produkter og tjenester.