Uten kart og kompass er det lett å gå seg bort i en jungel av virkemidler. Start derfor året med en markedsplan der innsikt om landskapet du opererer i legges til grunn for dine strategiske valg og taktiske virkemidler – for å nå dine mål.
• skaffe innsikt om markedet
• segmentere markedet
• finne attraktive målgrupper
• eteblere en sterk profil
• definere din posisjon
• sette smarte mål
• etablere en markedsplan
• produksjon av reklame
Med grunnleggende innsikt og kunnskap om ditt marked og dine konkurrenter, hjelper vi deg med å lage en oversiktlig, målbar og treffsikker markedsplan som sørger for at du når dine mål. Planen deles i tre faser; Innsikt, Strategi og Taktikk, og inneholder følgende punkter
Innsikt
- Om virksomheten og markedet
- Segmentering
Strategi
- Valg av målgrupper
- Posisjonering / budskap
- Branding (personlighet og egenart)
- Smarte strategiske mål
Taktikk
- Produkt
- Pris
- Distribusjon
- Kommunikasjon
La oss komme i gang med din plan.
Alt om markedsplanlegging
Innsikt
• skaffe innsikt om markedet
• segmentere markedet
• finne attraktive målgrupper
• eteblere en sterk profil
• definere din posisjon
• sette smarte mål
• etablere en markedsplan
• produksjon av reklame
Forskning utført av Ehrenberg-Bass Institute of Marketing Science ved Oxford Universitet i Australia slår fast følgende om The Double Jeopardy Law for å skape vekst.
Lær mer
Denne metodikken er veletablert blant virksomheter over hele verden, og startet med Neil McElroys memo fra 1931, som handler om diagnostikk, strategi og taktikk.
Lær mer
«Any idiot can do the short term. Any idiot can do the long term. The trics is to do both»
– Hugh Johnston - CFO Pepsi.
Lær mer
La oss hjelpe deg med markedsføring som setter spor så du lettere blir husket og valgt i en kjøpssituasjon.