Reklame som skaper oppmerksomhet og vekker følelser (høy fame/buzz-faktor) øker sjansen for at du blir husket, vurdert og valgt i en kjøpssituasjon.
Dette i motsetning til rasjonell salgsaktivering som har som mål å øke salget der og da gjennom gode insentiver. Det som kjennetegner rasjonell salgsaktiverende reklame er at den fokuserer på produkt og pris, og resultatene uteblir kort tid etter at aktiviteten avsluttes. Derfor er det viktig å kombinere rasjonell salgsaktivering med emosjonell reklame for å oppnå best resultat over tid.
Vi i Leonberg hjelper deg med kreativ emosjonell reklame og rasjonell salgsaktivering, som sammen gir best resultat over tid.
Vi hjelper deg med:
Kampanjer
Annonsering
Salgsaktivering/tilbud
Direktereklame
PR / Presse
Salgsmateriell
Les mer
KommunikasjonVi hjelper deg med:
Kampanjer
Annonsering
Salgsaktivering/tilbud
Direktereklame
PR / Presse
Salgsmateriell
Se alle referanser
ReferanserForskning utført av Ehrenberg-Bass Institute of Marketing Science ved Oxford Universitet i Australia slår fast følgende om The Double Jeopardy Law for å skape vekst.
Les mer
Denne metodikken er veletablert blant virksomheter over hele verden, og startet med Neil McElroys memo fra 1931, som handler om diagnostikk, strategi og taktikk.
Les mer
«Any idiot can do the short term. Any idiot can do the long term. The trics is to do both»
– Hugh Johnston - CFO Pepsi.
Les mer
Les mer
InnsiktHer kan du lese om hvordan du etablerer en god markedsplan med strategiske valg og tilhørende taktiske virkemidler, og hva som er viktig for å oppnå best mulig resultat av din markedsføring.
Ta kontakt med oss i Leonberg for en uforpliktende prat hvordan vi kan hjelpe deg med å skape vekst gjennom emosjonell og rasjonell salgsaktivering i alle kanaler.