Leonberg-logo-ikon_orange
Leonberg_orange
Leonberg_orange
Leonberg-logo-ikon_orange
trestrategier

Tre viktige

strategier for
å skape vekst

 

Tre viktige

strategier for
å skape vekst

Er du på jakt etter vekst og nye kunder? Da bør du benytte disse tre viktige strategiene som handler om å skille seg ut, kommunisere kreativt og nå ut til alle potensielle kunder, hver gang du annonserer. Dette er ikke en teori, men bevisbasert markedsføring støttet av nyere forskning.

GUIDE: Slik skaps vekst

#1: Branding

Rendyrker din unike personlighet

Branding-strategi

For å bli sett, husket og vurdert i en kjøpssituasjon er det viktig at du rendyrker din merkevares personlighet og egenart i alle kanaler. Konsekvent og riktig bruk av dine unike merkevarekoder (logo, farger, fonter, slagord, melodi, mønster, maskot m.m.) vil forsterke din identitet og gjøre at du skiller deg ut og blir husket, gjenkjent og vurdert av flere i en kjøpssituasjon.

«Somewhere, there is a sad graveyard filled with logos, characters, pack designs and taglines discarded as a result of misguided decisions. For marketing to be taken seriously as a disiplin, we need regorous evidence to underpine decisions around one of the most visible areas of brand management».

 

Sitat fra boken «Building Distinctive Brand Asset» av forsker Jenni Romaniuk ved Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science.

Les mer

Branding

«Somewhere, there is a sad graveyard filled with logos, characters, pack designs and taglines discarded as a result of misguided decisions. For marketing to be taken seriously as a disiplin, we need regorous evidence to underpine decisions around one of the most visible areas of brand management».

 

Sitat fra boken «Building Distinctive Brand Asset» av forsker Jenni Romaniuk ved Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science.

#2: Kommunikasjon

Snakk til hjertet – og hodet

kommunikasjon
kommunikasjon_mobil

For å skape vekst må alle dine potensielle kunder påvirkes langsiktig av kreativ emosjonell reklame kombinert med kortsiktig rasjonell salgsaktivering (60/40). All ny forskning dokumenterer at denne miksen gir størst vekst og flest forretningsmessige resultater som for eksempel økt kjennnskap/salience og redusert prissensitivitet. 

«Anyone can do the short term. Anyone can do the long term. The trics is to do both»

 

Hugh Johnston - CFO Pepsi

Les mer

Reklame

«Anyone can do the short term. Anyone can do the long term. The trics is to do both»

 

Hugh Johnston - CFO Pepsi

#3: Rekkevidde

Brøl så alle hører deg

rekkevidde2
rekkevidde2_mobil

Forskning slår fast at bredest mulig distribusjon til alle potensielle kunder er bedre enn smal målretting. Årsaken er blant annet at de fleste merkevarer har et bredt spekter av kunder med ulike behov, holdninger, adferd og demografi - som kjøper de samme produktene.

«The most effective and efficient campaigns talk to the whole catergory (existing and potensial customers). Broad reach (the Widest sensible view of the prospect pool) is better than tight targeting».

 

Ett av funnene i forskningsrapporten «The Long And The Short Of It» av Les Binett og Peter Field.

Les mer

Segmentering

«The most effective and efficient campaigns talk to the whole catergory (existing and potensial customers). Broad reach (the Widest sensible view of the prospect pool) is better than tight targeting».

 

Ett av funnene i forskningsrapporten «The Long And The Short Of It» av Les Binett og Peter Field.

Våre tjenester

Markedsplan

Finn veien til mål med en god markedsplan basert på innsikt, smarte strategiske mål og riktig taktikk.

Branding

Bygg ditt brand med en unik personlighet og egenart, så blir du husket og vurdert i en kjøpssituasjon.

Reklame

Kombinér kreativ emosjonell reklame og rasjonell salgsaktivering for maksimal effekt.

Design

Skap gode kundeopplevelser med et brukervennlig og intuitivt design.

Nettsider og teknologi

Øk din konkurransekraft med smart teknologi og sømløse kundereiser.

SEO

Kom deg helt til topps på organiske søk etter dine produkter og tjenester.

La oss hjelpe deg med markedsføring som setter så du blir husket og vurdert i en kjøpssituasjon.

Ta kontakt med oss i Leonberg for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg å nå dine mål.