Verdiløfte som betyr noe for kunden. Funksjonelt, emosjonelt og sosialt.

Skap verdier som er viktige for dine kunder. Funksjonelt, emosjonelt og sosialt.

Et unikt og sterkt verdiløfte med forankring i en solid forretningsmodell danner grunnlaget for en reise du ikke kan mislykkes med. Kommunikasjonen blir klar og tydelig. Målgruppene, kanalene og relasjonstrategien er definert. Dine partnere og nøkkelressurser er på plass, og dine viktigste arbeidsoppgaver er beskrevet. Du er klar for å skape vekst og entusiastiske kunder.   



Hva er et verdiløfte?

Business Model Canvas og Value Proposition Canvas er to visuelle verktøy utviklet av den prisbelønte forretningsmodell-innovatøren Alexander Osterwalder, forfatter av boken Business Model Generation og grunnlegger av Strategyzer.com. Verktøyet brukes for å utvikle, teste og implementere nye og eksisterende forretningsmodeller. Den viktigste og mest sentrale byggeklossen i forretningsmodellen er verdiløftet. Verdiløftet forklarer hvilken jobb dine produkter og tjenester løser, hvilke tydelige gevinster de gir og hvilke problemer og hindringer de løser for kunden. Og ett av kjennetegnene til et godt verdiløfte er at det presterer betydelig bedre enn konkurrentene på én eller flere oppgaver – funksjonelt, emosjonelt eller sosialt.

Den teknologiske revolusjonen verden står overfor idag vil påvirke de aller fleste næringer, og det er viktigere enn noen gang å utvikle produkter og tjenester som kan åpne opp nye markeder. Ny teknologi vil i de fleste tilfeller spille en sentral rolle i dette arbeidet. Mange spådommer peker bl.a. i retning av at vi om 10 år vil 3D-printe over 10% av alle produktene vi produserer. Tenk gjennom hva dette kan bety for din virksomhet.
 

Business Model Canvas 

Business Model Canvas består av ni byggeklosser som sammen beskriver hvordan din virksomhet skal skape og levere verdi til dine kunder.
  • Verdiløfte (Customer Value Proposition) 
  • Kundesegmenter
  • Kunderelasjoner
  • Kanaler for kommunikasjon og distribusjon
  • Nøkkelpartnere
  • Nøkkelaktiviteter
  • Nøkkelressurser
  • Inntektsstrømmer
  • Kostnader






Slik jobber vi

Leonberg bruker Business Model Canvas og Value Proposition Canvas sammen med våre kunder for å bidra til bevisstgjøring av virksomhetens kjerneprosesser og verdiløfter – og for å utfordre til nytenking og utvikling.

Resultatet av arbeidet gir oss et godt grunnlag til å skape kommunikasjon som treffer målgruppene med et relevant budskap.

Når du er i stand til å levere gode verdiløfter gjennom en sømløs kundereise og med god service og support, ja da har du gjort alt som står i din makt for å etablere lojale og entusiastiske kunder.
 

Ta kontakt for mer informasjon om hvordan vi kan hjelpe deg med å definere dine verdiløfter.

Lars Thunæs

Lars Thunæs

Vil du vite mer?

Ring oss på tlf.: 69 13 99 99
eller send oss en e-post
Meld deg på nyhetsbrev

Be om et uforpliktende møte for å kartlegge om Business Model Canvas kan være noe for deg.

Møte vil skje via telefon, hangout eller i våre lokaler.
leonberg logo center white
Tuneveien 4, 1710 Sarpsborg - post@leonberg.no - +47 69 13 99 99 - www.leonberg.no
Logg inn
All content © leonberg 2016